Error 2011 Send low level fail NETS
Åtgärda felet "Send low level fail" i uppstart av kassa
Om felmeddelande visar sig i uppstart av ARS7100 i egen ruta med "Error 2011 Send low level fail" innan du kommer in i kassan betyder det att bankterminal inte har kontakt med kassan.
Det kan också skapa felet "Externkort är inte aktiverat i denna kassa" om man försöker ta betalt med bankkort.
-
Dra ur strömkabeln ur bankterminal
-
Vänta i ca 10 sekunder.
-
Sätt i strömmen igen.
-
Vänta på att bankterminal startat upp ordentligt (brukar stå Välkommen, eller Sätt i/dra kort).
-
-
Starta om ARS7100 med 00123X
-
Nu ska det inte komma något felmeddelande.
-
Om inget felmeddelande visades, gör ett test-köp för att kontrollera att det fungerar igen.
Om terminalen fortfarande får samma fel kan det ha med inställningarna för anslutning att göra. Kontakta Microdeb support på 031-7424900.
Om bankterminalen är trasig, ex tom display trots att den har ström, så får ni ringa NETS support för vidare hantering på 08-6099200.