Hoppa till innehåll
Svenska – Sverige
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Felmeddelanden NETS terminal

Diverse felmeddelanden som kan uppstå i bankterminal

Kassakopplad Terminal;

S&F ej möjlig, ingen kontakt med center

Då är det antagligen att Internet saknas som är problemet 99% av tiden. Kontrollera att kassan har nätverk alternativt att nätverket kassan finns på inte har avbrott.

Nets kan även ha driftstörningar som man kan se på deras driftsida:

https://www.nets.eu/se-sv/Pages/driftstatus.aspx


Kortterminalen blinkar och fungerar inte

  • Det kan stå “Reset in progress” på displayen.

  • Terminalen läggs till samt försvinner från enhetshanteraren.

  • Ni får ringa till Nets på 08-6099200


Kortterminal som saknar terminalID

  • Tryck F2 (pil nedåt) på terminalen för att kolla om det finns ID.

  • Om det saknas ID får ni ringa till Nets på 08-6099200 för ytterligare hjälp.


Display visar “fel på online och nyckelladdning”

  • Ni får ringa NETS på 08-6099200 för att få hjälp.

Display visar röd varningstext “alert irruption”. Kan gå över till SKIFing.

  • Det tyder på att terminalen antingen fått en hård smäll eller att någon försökt mixtra med den vilket gör att den låser sig.

  • Ni får ringa NETS på 08-6099200 för att få hjälp.