Felmeddelanden NETS terminal
Diverse felmeddelanden som kan uppstå i bankterminal
Kassakopplad Terminal;
S&F ej möjlig, ingen kontakt med center
Då är det antagligen att Internet saknas som är problemet 99% av tiden. Kontrollera att kassan har nätverk alternativt att nätverket kassan finns på inte har avbrott.
Nets kan även ha driftstörningar som man kan se på deras driftsida:
https://www.nets.eu/se-sv/Pages/driftstatus.aspx
Kortterminalen blinkar och fungerar inte
-
Det kan stå “Reset in progress” på displayen.
-
Terminalen läggs till samt försvinner från enhetshanteraren.
-
Ni får ringa till Nets på 08-6099200
Kortterminal som saknar terminalID
-
Tryck F2 (pil nedåt) på terminalen för att kolla om det finns ID.
-
Om det saknas ID får ni ringa till Nets på 08-6099200 för ytterligare hjälp.
Display visar “fel på online och nyckelladdning”
- Ni får ringa NETS på 08-6099200 för att få hjälp.
Display visar röd varningstext “alert irruption”. Kan gå över till SKIFing.
-
Det tyder på att terminalen antingen fått en hård smäll eller att någon försökt mixtra med den vilket gör att den låser sig.
- Ni får ringa NETS på 08-6099200 för att få hjälp.